dinsdag 25 augustus 2015

Sail 2015

Kunst op de kade.





Ik werd dit jaar gevraagd om samen met m'n cursisten van buurthuis de Brulboei mee te doen aan een twee daagse expositie tijdens de havendagen/pre Sail hier in IJmuiden. 10 kunstenaars (waaronder moi ;D ) en met mij 12 cursisten, 6 van de aquarel groep en 6 van de "Kijk op kunst" groep.


Twee weken van te voren de ruimte wezen bekijken, ik ga elk jaar kijken met de havendagen maar eigenlijk kijk je dan alleen maar naar de schilderijen en let je niet op de manier waarop het is opgehangen. De tentoonstelling is elke jaar in de opslag loods van Oliehandel Klaas de Boer.
De vaten worden verstopt achter grote lappen stof en je timmert een spijker in de pallets draad eraan en ophangen al die 26 schilderijen van de cursisten en om de hoek op de "kopse kant" van de gestapelde olie vaten kwamen mijn 10 schilderijen.







Twee ontzettend leuke dagen gehad en het is ontzettend druk geweest met heel veel kijkers maar ook voor Janny (een cursist ) en voor mij toch ook een koper :D twee schilderijen hebben een nieuwe eigenaar gekregen.

Dat weekend kwamen er al een paar tallships de haven binnen om op woensdag 19 augustus naar Amsterdam te vertrekken.






Op Sail moeten we weer 5 jaar wachten maar de havendagen zijn er gewoon volgend jaar weer.




2 opmerkingen:

  1. Hoi Adrie:) Met boten heb ik niet zo veel, maar je foto's van de expositie vind ik geweldig. Wat een leuk idee! En gefeliciteerd met je verkoop en het verbaasd mij niet. Ben wel benieuwd welke je hebt verkocht.. Groetjes en alvast een fijn weekeinde:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Renate, de laatste die ik had geschilderd heb ik verkocht op de foto is het te zien helemaal bovenaan met die meeuwen. Gemaakt op t laatste moment het rook nog naar de lak heb er niet eens een goeie foto van kunnen maken ;D alleen foto van dat het nog op m'n ezel stond. Jij ook een fijn weekend :D groetjes

      Verwijderen