maandag 25 februari 2013

Drie maal hetzelfde kerkje

Drie maal het zelfde kerkje geschilderd met aquarel wilde het simpel maar dat was niet zo simpel.


dit is de eerste, maar hier ben ik dus vergeten de tussen stapjes op de foto te zetten maar heb ik gelukkig wel bij de tweede gedaan.


m'n opzet is erg waterig met weer de bedoeling het simpel te houden, het te versimpelen en al het onnodige weg te laten...


heb met maskeer vloeistof de daken van de kerk en het naast gelegen boerderijtje uitgespaard en geef de rest een "was"met gebrande siena en ultra marine


voeg wat donker toe


op de foto waren heel veel witte bloemetjes in het gras en langs de muur door dat ik allemaal stippeltjes heb gemaakt met de maskeer vloeistof lijkt het wel sneeuw......  ben meteen klaar voor de volgende "kerst" :-)


deze ook klaar,  maar simpel.......
dus probeer ik het nog maar een keer....


bij deze heb ik alle lijntjes eerst getekend met een pennetje met Bister en daar een heel klein beetje kleur (siena en ultramarine) toegevoegd en water langs de bister lijntjes die daar door lekker zijn gaan vloeien.
Simpel.....eigenlijk alleen in kleur want als er op de foto een kerkje een muur en een boerderijtje staan...dan komt dat ook bij mij op papier.... ik kan er dan moeilijk van het gegeven afwijken....maar ik blijf 't proberen..







2 opmerkingen:

  1. Hoi Adrie:) Nou je hebt er wel werk van gemaakt! Het is flauw om te zeggen dat ik ze alle drie mooi vind, maar dat vind ik wel:)
    Nr. 3 is een topper; geweldig. Slechts een heel klein beetje kleur. Dit is mijn winnaar:)
    N1. 1 en 2 vind ik ook heel mooi! Je hebt wel hele mooie kleuren gebruikt. Het boerderijtje is prachtig.
    Hartstikke goed gedaan:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Renate, dank je wel.
      Ik heb dat zelf ook hoor met de derde daar heb ik het minste aan gedaan en ben er het meest blij mee :-) maar denk ook dat die twee ervoor toch nodig waren om tot nummer drie te komen :)

      Verwijderen