zondag 22 september 2013

Stilleven met peren pot

Had weer een een wat groter vel aquarel 


papier op gespannen en een stilleven met heel veel zooi voor me op de tafel neergezet met o.a. de Peren pot van die van m'n Oma is geweest.


Mijn vader noemde het de peren pot van zijn moeder maar of daar nou ooit peren in zijn bewaard...eigenlijk geen idee en ...kan het niet meer vragen...


eerst lekker groot getekend en en alle vormen door elkaar heen en even uitleggen  waarom alles zo roze is gekleurd...is in het echt namelijk niet maar ik zit namelijk al een week op een hele grote roze wolk, ben vorige week voor de tweede keer Oma geworden van een (tweede) kleindochter met de mooie naam Milah.


hier is goed te zien dat ik echt wel ben begonnen in m'n eigen vertrouwde kleuren.


tot hier aan toe en daarna kwamen de roze, rode, lila's en meer siena :-) de mooie meisjes kleuren...


lekker geschilderd...en de volgende keer ga ik het weer eens proberen op een heel vel, lekker groot want het ging zo lekker :-)






















4 opmerkingen:

  1. Prachtig Adrie, heel leuk en leerzaam met je tussenstadia op foto.
    Hoe groot noem jij eigenlijk groot?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, echt heel mooi en vrolijk! Leuk om je proces te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt Hanneke en Judy!...en groot is voor mij een heel vel... heb er nu 1 opgespannen van 65 x 50 cm.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Adrie:) Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleindochter met de mooie naam Milah, prachtig:)!
    Je schilderij vind ik ook prachtig. Zowel de kleuren als de voorstelling, erg origineel en heel mooi. Knap werk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen