donderdag 15 mei 2014

Gemengde techniek

 
Zo dat is alweer een hele poos geleden dat ik hier wat heb laten van wat ik zoal allemaal doen en maak, sorry voor mijn lange afwezigheid .
Ik heb op zaterdag 3 Mei een hele leuke workshop gedaan bij Karla Kassenaar, een hele dag in de weer met modeleerpasta, gel mediums, gesso, zand, acrylverf en het meest mooie en bijzondere papier uit de naast gelegen "de Middelste Molen" te Loenen op de Veluwe.
 
 
De eerste laag is opgeplakt krantenpapier, bladzijdes uit oude boeken en muziek papier. Daarna ga je het opbouwen met stukken gescheurd karton, gaas, kant, behang en zelfs papier dat gemaakt was van varkenspoep......heel gek spul (dat is zijn de gegolfde stukken in m'n schilderij) als je dat papier insmeerde met de gelmedium zaten je handen onder de kleine korreltjes en Karla vertelde dat varkens tijdens het eten ook veel zand mee naar binnen krijgen, dus aan de ene kant erin en de andere kant eruit en ook verwerkt in het papier.
Doek is 60 x 80 cm.
 
 
En natuurlijk de smaak te pakken er thuis ook nog eentje gemaakt en nu op een doek van 40 x 40 cm.
Dus ook hier weer aan de gang karton, gesso, gel medium en heel veel zooi zoals stukken van een houten puzzel, twee koperen muntjes, houten vogeltje en een hanger van een oude ketting.
Maar ik vond dat er nog wel iets bij kon en het zal waarschijnlijk door de kleur zijn gekomen maar ik dacht aan een IJsvogel. En die heb ik er met acryl in geschilderd om het af te maken.
 
 
....zooi zat en het volgende doek staat klaar dus ik ga het nog een keer proberen...



 
 


4 opmerkingen:

  1. Hoi Adrie:) Volgens mij heb ik het ooit al een keer eerder gezegd, maar jou lukt ook alles! Wat prachtig. Ik heb de foto vergroot op mijn beeldscherm en dan kun je ook het relief goed zien. Wat je al niet met varkenspoep kunt doen :):) Die met het ijsvogeltje is ook super. De kleur past er precies bij. Heel benieuwd naar je volgende werk. Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave werkjes Adrie. Erg leuk. Ben vorig jaar ook bij die molen geweest en heb wat papier meegenomen. Erg leuk spul daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Adrie, vooral die blauwe met het ijsvogeltje vind ik super. Laten wij nu net op een camping in Loenen staan, dus morgen even langs de papiermolen.

    BeantwoordenVerwijderen