zaterdag 11 januari 2014

Uitzicht in Volterra

Mijn uitzicht in Volterra.

Ben er nu twee keer geweest in Volterra-Toscane in 2012 en 2013 en na de eerste keer begon ik aan een groot schilderij een impressie van het uitzicht vanuit het huis waar we logeerde.
Ik maakte een opzet in acryl op een doek van 1 x 1 meter om daarna in olieverf (lang niet gedaan) verder te gaan. Maar het doek belande al snel in een hoek...weet nog steeds niet waarom..maar het kwam er niet meer van. Ongeveer een jaar later oktober/november 2013 heb ik het doek maar weer op de ezel gezet om het nou toch maar eens af te maken.



En ja wel na een lange strijd met mezelf, de herinneringen aan die mooie plek, olieverf, kwasten en terpentine ben ik toch weer blij dat ik het doek heb afgemaakt. Nou nog een poos goed drogen en dan...mag het naar beneden voor een plekje aan de muur.

13 opmerkingen:

  1. Ik vind 'm prachtig! Wat een mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is bijna surrealistisch geworden! en het lijkt me heel moeilijk om vanuit herinnering later nog aan een doek te werken.. chapeau!... weet je dat er ook olieverf op waterbasis is ? och vast wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Laura, nou dat viel in dit geval mee hoor vanuit m'n herinnering...ik ben daar toe de allereerste keer in het "pikkedonker" aangekomen er branden geen lantaarn helemaal niets dus had niets gezien van de plek waar ik was en dit....was het eerste wat is zag toen ik wakker werd en zit voorgoed op m'n "harde schijf" hihi. Ja er is idd olieverf op waterbasis hoor. Ik heb zelf van Winsor & Newton. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik gewone olieverf veel lekkerder vind werken.

      Verwijderen
  3. Hoi Adrie:) Wil je mijn laatste post even bekijken? Trouwens je schilderij is prachtig!! Fijne zondag:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Renate,
      jij gefeliciteerd!! En ik zeer vereerd :-) dank je wel ontzettend leuk.
      Ik had trouwens een hele leuke zondag, workshop aquarel gedaan in Dordrecht zal het resultaat van de week posten.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Dank je wel Judy het was ook weer eens heerlijk om met olieverf te werken.

      Verwijderen
  5. Wow, beautiful landscape! I wish I knew how to say that in Dutch. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Adri, i realy love your paintings. Is there a possability i can buy your work?
    Please contact: donitadehaas@gmail.com

    Grtz Donita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is prachtig geworden. Ik heb er een hele poos naar zitten kijken. Het is misschien een gevecht geweest maar dat kan je helemaal niet zien. Het is net of hij zo uit de kwast is gekomen. Heel natuurlijk en erg mooi.
    Zo heb ik het pastel tekenen weer opgepakt. Als je zin hebt kom een keer op mijn blog kijken. Groetjes Janny. http://jannys-art.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen